A 72/1996. (V.22) a vízgazdálkodási hatósági jogkör gyakorlásáról szóló kormányrendelet módosítása értelmében a vízjogi engedélyezési eljárás lefolytatásának ügymenete 2020. január 01-től megváltozott. A vízjogi engedélyezési eljáráshoz kapcsolódó vagyonkezelői hozzájárulás és vízügyi objektumazonosítási nyilatkozat kérelemnek valamint a tervezői adatszolgáltatási kérelemnek új felülete lett. Amennyiben Ön E-ügyintézésre kötelezett ügyfél (a 2015. évi CCXXII. törvény 9.§ (1) bek. alapján) vagy elektronikus ügyintézést választó természetes személy kérjük, kérelmét a
elektronikus felület felkeresésével, annak kitöltésével szíveskedjék elindítani.
A VIZEK keretrendszer felhasználói kézikönyve letölthető a jobb oldali Csatolmányok fülről.
Nem helyettesítve a kézikönyvet, az alábbi főbb lépésekre célszerű figyelni:
Igazgatóságunk objektumazonosítási és vagyonkezelői nyilatkozatát a Hatósági ügy és a Vízügyi igazgatósági nyilatkozatok modulok használatával lehet megkérni.
A tervezői alapadatok (Profil/Regisztrációs adataim) megadását követően szükséges meghatalmazás feltöltése abban az esteben, ha az engedélyes nem a kérelmező (Profil/Meghatalmazások). Gazdasági társaság vezetője esetén aláírási címpéldányt kell feltölteni.
Ezt követően a hatósági ügy indításával kell megadni az eljárás alapadatait (Ügyintézés/Új ügy). Felhívjuk a figyelmet, hogy a vízkivétel (pl. kút, tavak, öntözés), vízbevezetés esetén a Tevékenység-nél a vízilétesítményt és a vízhasználatot is be kell jelölni!
Az alapadatok között kell beállítani az ügy engedélyesét – ez a kérelmező, vagy meghatalmazó lehet csak!
A Hatósági ügy modulban kell kijelölni az érintett ingatlanokat, valamint feltölteni a tervdokumentációkat. Új engedélyezésnél a Műszaki terv a követelmény!
A következő lépésként visszalépve a kezdőoldalra a Vízügyi Igazgatóság nyilatkozata modulban az Objektumok és vízimunkák menüben lehet a szükséges objektumokat regisztrálni. A különböző vízilétesítmények mellett vízhasználat esetén szükséges megfelelő Vízterhelési hely és Vízhasználati hely felvétele is!
Az űrlapokat kitöltve az Összesítés és beadás menüpontban lehet jelölni a kért nyilatkozatokat (vagyonkezelői hozzájárulás és/vagy objektumazonosítási nyilatkozat) és a kérelmét beadni Igazgatóságunkra.
Azon természetes személyek esetében, akik vízügyi hatósági eljárás keretében a papír alapú ügyintézést választják a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság a kérelmek beadásához ügyfélfogadási lehetőséget biztosít hétfőtől – péntekig (munkanapokon) 9 és 11 óra között. A személyes ügyintézésre be kell jelentkezni és időpontot kell foglalni az ügyintézőnél.
A papíralapú ügyintézés során kérjük, hozza magával az engedélyezési eljáráshoz kapcsolódó kérelmét, és minden a kérelemhez kapcsolódó előzményt (érvényes vízjogi engedélyt), műszaki dokumentációt, amely a 41/2017. (XII.29) BM rendelet a vízjogi engedélyezési eljáráshoz szükséges dokumentáció tartalmáról szóló rendelkezés alapján van összeállítva.
Kérelmek elindításához szükséges segítségnyújtás vagy tájékoztatás kérésére, valamint időpont foglalásra
hétfőtől - péntekig (munkanapokon) 9 és 11 óra között az alábbi telefonszámok tárcsázásával van lehetőség:
06 (22) 514-014 vízrendezés, csapadékvíz elvezetés,
06 (22) 514-021 árvízvédelmi létesítmények,
06 (22) 514-023 Nagytavak (Balaton, Velencei-tó), kikötők
06 (22) 514-024 vízgazdálkodás (tavak, kutak, öntözés)
06 (22) 514-026 víziközmű,
06 (22) 514-027 monitoring, vagy kármentesítések,
vagy bármely időpontban elektronikus levél írásával a letesitmenyazonositas(kukac)kdtvizig.hu email címen. A levél tárgyában kérjük megjelölni, hogy melyik (fenti) témakörben kérnek tájékoztatást.
A https://vizek.vizugy.hu felület elérhetőségében tapasztalható problémák jelzése az Országos Vízügyi Főigazgatóság felé lehetséges a vizek.uf(kukac)ovf.hu elektronikus címen.